SILKKINAUHAILUA

Tapasimme Nukkelan kerhossa viime viikon keskivikkkona. Minna  on aivan uskomattoman ihana, flunssaisena jaksoi vääntää meille ohjeet , tehdä valmiit setit kankaineen, neuloineen ja lankoineen!!  Opetuskin oli ensiluokkaista :)

Silkkinauhakirjonta on ollut minulle aina sellainen " ei ikinä, en minä, se on jotakin tosi vaikeaa, vaatii ihan hirveästi pitkää pinnaa". Mutta hei, se on ihan helppoa ja tosi kivaa!!  Jos Eliisa saa näperrettyä saat sinäkin :)  Vinkiksi, että kirjastoista varmaan löytyy (minä löysin täältä Tampereen sivukirjastosta) suomalaiset kirjat, Benita Suomen (sen nukketohtorin) "Silkkinauhakirjonta"  ja toinen " Nauhatanssi". Kirjoissa on todella hyvät ja selkkeät ohjeet, jopa sen silkkinauhan värjäämiseen, josta naureskellen puhuimme kerhossa.   Mulla on myös pari kirjaa, engl.kielistä,  Ann Coxilta ; " Silk Ribbon Embroidery" ja  "Beginner´s guide to Silk Ribbon Embroidery. Kivat kirjat, mutta nuo suomalaiset riittää.

Tässä mun ensimmäiset tekeleet. Nämä siis ihan simppelit mallit. Minna harmitteli pohjakankaan väriä, mutta mun mielestä nämä sopii tosi hyvin ainakin mun mummulaan. Raakasilkki on vielä vähän nuhjuisen näköistä :)   Krizzelle olisi nyt kuitenkin asiaa...  Piti noihin vielä lisää kirjailla muliinilangalla jotakin, mutta saavat nyt olla noin yksinkertaiset.

 

 

Päässä pyörii ajatuksia vaikka kuinka... tilkkutyöt, silkkinauhakirjonta, virkkaus, ompelu jne. Nyt lähdetään kuitenkin ulos lasten kanssa. Eilen olin yli kymmenen vuoden tauon jlk laskettelemassa. Tulin ehjänä kotiin ja oli tosi kivaa!