Lohduksi, etten päässyt kerhotapaamiseen, Minri eli Minna kävi kyläilemässä ja opetti minulle tilkkuilun saloja.  Mukavaa oli, ja minä vain huokailin onnesta, kun tyynyni pikkuhiljaa valmistui. Minnalla nuo kädentaidot ovat todella hanskassa ja ideoita vaikka kuinka. Tosi mukavalta tuntui, että hän jaksoi opettaa minua. Suunnittelimme, että kookoontuisimme massailemaan Minnalla syksyn aikana.  

Tässä siis tyynyni. Kankaat ovat PeeKaasta/Ottobrelta.  Tarkkuutta vaatii noiden ruudullisten ja raitojen kanssa, menevät helposti vinoon -kuten omassa työssänikin.   Viereinen valkoinen tyynyliina, tyyny, patja, lakana ja sänky Marialta .

1880597.jpg

 

Sain tuliaisia. Ihanaa nahkaa! Pehmeää. Kannattaa siis katsella kirpputoreilta rumia, vanhoja, halpoja nahkatakkeja ;)  Minä en ollut tuota keksinytkään. Olen aina ajatellut, että ne maksavat hunajaa, mutta ehkäpä ihmiset myyvät sellaisia takkejaan pois, joista ei tosiaan saisi kuin sen 3 euroa ;)

Ja sitten:   Minna on virkannut suloisen liinan.  Pieni tämäkin on, vaikka vähätteli, ettei se nyt ole niin mini. Ajattelin tehdä siitä mummulle tyynyn. Tiedättehän, kun mummuilla on sellaisia tyynyjä, joissa on virkattu päällinen. ( Itsellä on tuolla kaapissa myös anopin peruja)

                              1880598.jpg

 

Sitten vielä näpertelyyn lasinpaloja ja muovihelmiä, simpukoita ja muuta tarpeellista :)  Kiitos Minna!

 

1880602.jpg